onsdag 4 september 2013

Helgen.

Ja, jag tänker ju inte bara prata om hur allt går med mina sjukdomar, utan om annat också.
I helgen var jag uppe i Skellefteå och hälsade på hos mina föräldrar, det var jätteroligt och välbehövligt, finns inget som är så underbart som att komma hem dit. Kom dit sent på fredag kväll och åkte på söndagen, då hann jag både vara in till stan en sväng, läsa böcker och hänga med Zandra, Jonas och Jenny.  Var så otroligt kul att träffa dem igen, Jonas har bott i USA ett år och har precis kommit hem så Jag han och Zandra åkte till Skråmträska Saloon och sepnderade lördagskvällen där. Innan vi åkte dit lagade vi en galet god middag tillsammans som bestod av lax samt grönsaker i ugn och sallad. Söndagen träffade jag Jenny som också var i Drängs ( vi bor grannar där, eller bodde kanske är mer rätt ord, men våra förälrar är grannar för de bor ju fortfarande där.)  så gick vi ut och gick "runt byn" som vi brukar säga, och eftersom vi bor på södra sidan så betyder det kort och gott att man helt enkelt går runt den norra delen, så det gjorde vi, oj oj  vilka minnen, jag vet inte hur många gånger vi  gått den där sträckan under vår uppväxt där, för att inte tala om cyklat eller den där gången när vi fick för oss att vi skulle åka inlines runt(!) (till saken hör att vid sista etappen så finns det en mycket tvärbrant backe som man behöver  ta sig ner för, vägen är väl inte den bästa och ja ni förstår att med inlines på fötterna så blir inte det en speciellt bra ekvation,  nåväl minns inte hur gamla vi var då men vi gick väl kanske i mellanstadiet på sin höjd,  och vi tog oss helskinnade ner. Hur som helst, det var bara en lite anekdot. Har även tagit med mig mitt Super Nintendo som jag hade när jag var liten hit hem nu så nu ska vi bara få hit Tv:n så kan vi spela. Nu har vi både Xbox och  Nintendo. Aldrig fel!

Bild från helgen, innan vi  drog till Skråmträsk Saloon.

Den Bästa och Jag! bild från Årets underbara Ölandsvecka.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar