måndag 12 augusti 2013

Monday!

Idag åkte jag iväg till Upplands motor i Uppsala för att få hjälp att släcka min servicelampa.
Eftersom jag aldrig ägt en bil förut så är jag ju som ni kanske förstår inte så van att vara i en bilverkstad heller. Hur som helst, hade haft telefonkontakt med dem i förra veckan och då fått klart för mig att jag "bara skulle åka dit". Efter lite om och men hamnade jag i alla fall vid rätt disk, men mannen kunde inte hitta min bil i systemet, vilket jag tyckte var lite konstigt eftersom tjtjena jag hade talat med på telefon innan inte hade haft några problem,  detta höll han med om. Efter vidare letande och pratande  så tyckte han i alla fall att han kunde  följa med ut till min bil för att titta lite. Han tryckte på en knapp och så var problemet ur världen,  inte behövde jag betala något för besväret heller. Det kallar jag service.  I Uppsala kan dom. Att jag dessutom var tjej kanske också hade sina fördelar, jag vet inte ;) Tanken var egentligen också att jag skulle ha stannat kvar i Uppsala och åkt till tygaffären för att hitta en lämplig tygbit att sy näsdukar av till marschalkernas kostymer till bröllopet vi ska på i helgen,  men då jag hade missat att ta en av mina kortison tabletter så blev jag så himla trött att jag kände att jag inte riktigt hade ork till det så jag åkte tillbaka hem till Bålsta istället.  Att missa tabeletten med endast en timme gör verkligen STOR skillnad, (negativ). Så det ska vi försöka inte göra om.  Ska åka tillbaka till Uppsala imorgon istället, men det blir på eftermiddagen,  då tar jag bussen dit istället. Sedan har vi varit i idrottshallen och haft handbollsträning med F99/00, jag tittade mest på idag men det var kul. Ska börja hjälpa till där i höst så det känns jättekul! När vi kom hem senare blev det lite middag och resterande av kvällen har jag spenderat i köket och gjort eget havremjöl samt testat ett recept på sockerfri citron/Lime sorbet. Ska bli spännande att smaka den imorgon. 
Jag idag!

I färd med att tillverka havremjöl samt Sorbet.

Min nya First Kitchen machin från OBH Nordica som jag fått i födelsedagspresent av mina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar