lördag 24 augusti 2013

Lördag.

Fortfarande bitter. Fortfarande högt blodsocker. 22 idag igen. Åh jag orkar inte!!!  Hur som, sitter i skrivande stund och väntar på att det ska gå ner så att vi kan åka till gymmet. "Vadå, det kan du väl göra ändå, det är väl bara bra att röra på sig om det är högt?"  är det nog några som tänker, jo, men inte om du vill få ut något av din träning och  bygga muskler. Åker du och tränar på gymmet när ditt blodsocker (BS)  är över 15, så ger inte din träning ett dyft!  Då kan det mycket hellre vara så att du istället tränar ner dig, bryter ner musklerna. Som min läkare en gång sa "Är det över 15 gör du mer nytta om du ligger hemma på sofflocket." Så det är det jag gör just nu. Sitter i soffan och inväntar bättre tider. Två veckor kvar ca till tjejmilen, ska bli galet skoj!  (även om jag vet att jag nog inte kommer att kunna prestera riktigt så som jag hade tänkt dagen då jag anmälde mig i höstas. Men, men jag ser det som en vinst att ens kunna genomföra det, det trodde jag inte i början av sommaren.) Så får jag ju spendera dagen med min Bästa Zandra som också ska springa. Vi gör det tillsammans, hon flyger hit från Skellefteå. Jag då?  Självklart springer jag för Skellefteå, inget annat finns.

DREAMTEAM+ maskoten Gnorf.  Guldsnurren + DM i Skelleftet 2012.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar