söndag 11 augusti 2013

It's easy to be strong when being strong is the only choice you have.

Rubriken, ja,  men det ligger något i det, har man inget annat val är det inte så svårt att vara stark.
Jag påpekade det igår för min kärlek när vi åkte hem från bion, "När jag inte har något val,  då är det inte så svårt att avstå från socker och annat som får blodsockret att bli fel".  Så är det, det är inte alltid så himla roligt, men som sagt "it's easy being strong, when being strong is the only choice you have". Dock är jag en obotlig optimist (eller försöker i alla fall  se det positiva i allt, det gör liksom svåra saker lite enklare.) vilket såklart har fått mig att fundera även över vad jag får ut av Addisons, så, vad får jag ut då?  Jag har alltid varit ganska medveten om vad jag äter, på grund av min diabetes och min gluten, jag är van att alltid göra val oavsett vad jag ska äta, och alltid försöka ligga steget före, inte alltid lätt, men man får göra det bästa av situationerna. I och med att jag nu ska äta hydrokortison resten av livet så blir det ännu mer viktigt för mig att  tänka på vad jag äter och framförallt VAD det innehåller, detta då medicinen gör att mitt blodsocker lättare sticker iväg. Jag vill  må bra,  och jag märker nu att jag börjar bli mer och mer intresserad av  att laga mat och baka, framförallt för att jag vill ha stenkoll på exakt VAD jag får i mig och veta precis VAD min mat är gjord på. I våras när jag var på jobbet så blev jag tipsad av en kollega om en superbra blogg som handlar just om hälsosam matlagning och träning. Detta är nu en blogg jag dagligen besöker och då recepten hon gör både är sockerfria, har högt protein innehåll samt även är glutenfria så hamnade jag i himlen. Tasty-Health heter den. Jag rekomenderar er skarpt att ta ett besök dit.

Bild från förra sommaren då jag sjungit på Denice & Tommy's bröllop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar