söndag 11 augusti 2013

Contour USB.

Jag lovade ju även igår att jag skulle berätta lite mer om min blodsockermätare, Bayer's Contour USB och varför jag tycker om den så mycket. I dagsläget så har jag levt med min typ 1 diabetes i 17 år, vilket ni då förstår att jag hunnit testa på en rad olika mätare, och jag kan intyga det finns INGEN jag trivts så bra med som denna som jag nu haft i några år.  Vad är då så bra med den? Den är liten, smidig, enkel att ladda ( bara stoppa in den i datorns USB ingång, eller i en kontakt med usb port, batteriet håller galet länge, och det bästa av allt, det finns en programvara till datorn där du kan lätt kan  ladda upp  samtliga värden som finns lagrade i mätaren och enkelt få fram diagram  där du snabbt får en överskådlig vy om hur dina värden ligger. mer om denna mätare, samt den nya Contour Next USB kan ni läsa om här.

Bayer Contour USB.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar